divendres, 29 d’abril del 2016

Reflexió de l'activitat de la SAC

L'última setmana del mes d'abril va tindre lloc la SAC en la universitat de magisteri, realitzant el dimecres vint-i-set una gimcana poètica en l'assignatura de formació literària per a mestres. Aquesta va consistir en la realització, a l'aire lliure, d'una sèrie de proves per aconseguir totes les parts d'un poema triat per la mestra. Les proves es van realitzar en grups formats per unes huit persones, tenint cada equip un color que el distingia. Així vam començar la gimcana.

La primera prova que vaig fer amb el meu equip va ser la confecció d'un poema-objecte, en la qual amb enginy i imaginació vam realitzar, amb la nostra roba, un xiquet llegint, fent-li després una foto amb el títol de "fem lectors". En la segona prova vam fer un cal·ligrama en un tros gran de paper, representant amb les lletres la forma del planeta Terra.
Després d'aconseguir les primeres recompenses vam passar a la tercera prova on recitarem un poema exagerant una emoció determinada, i la nostra va ser amb molta alegria. Vam posar-li totes les ganes possibles per emfatitzar eixe sentiment.
La quarta prova va ser la més llarga. Així, d'una sèrie de paraules penjades en forma de traca havíem de triar una i fer un poema amb paraules amb la mateixa rima i a més calia que completarem amb una o dues paraules més altres traques.
Per finalitzar la gimcana van fer l'última prova, en la qual vam fer dos cartells amb missatges motivadors relacionats amb les funcions dels mestres i la importància de la literatura.
Amb tot això vam aconseguir muntar totes les peces del poema que li havia tocat al nostre grup.

Les activitats van ser molt divertides, i a pesar que des de fora pogueren paréixer molt fàcils, el cert va ser que l'ajuda de la mestra i de recursos de recerca a la xarxa van ser necessaris en alguns moments. A causa de la falta de comprensió d'algun terme concret o per falta de coneixements d'allò que ens en demanava realitzar.
Tot així, crec que vam poder aprendre o recordar conceptes de l'assignatura i a més van fer-lo de forma diferent, adonant-nos que podem transmetre la literatura als xiquets de formes alternatives a la tradicional d'aula i llibre.

Per concloure, l'activitat proposada va ser molt dinàmica, vam aprendre, sobre el món poètic sobretot, i vam veure formes alternatives de treball cooperatiu. Veient que si nosaltres encara aprenent divertint-nos, en un futur podem proposar també gimcanes i activitats diferents per apropar el coneixement als xiquets d'una forma alternativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada