dijous, 28 d’abril del 2016

Reflexió de l'activitat de la SAC

El dia 27 de maig de 2016 vaig acudir a una activitat de la SAC de la Facultat de Magisteri. Aquesta era una "Gimcana Poètica", que preparava Núria Olmos, professora de Formació Literària per a mestres en la Universitat de València. L’objectiu principal de l’activitat era acostar-nos més al gènere poètic d’un mode més divertit i dinàmic.

Aquesta gimcana consistia en cinc proves de caràcter reflexiu i participatiu. Per a realitzar aquesta activitat ens vam dividir quatre grups. Cada grup tenia assignat un color diferent. I per a guanyar havíem d’anar superant les cinc proves proposades en les quals havíem de fer: un cal·ligrama, recitar un poema, inventar i construir un poema objecte, crear frases poètiques sobre l'educació i l’elaboració d’un poema mitjançant una traca de paraules. A mesura que anàvem superant les proves, anàvem guanyant un trosset de poema que deuríem, més tard muntar-lo per a poder llegir-lo i obtenir la nostra recompensa. Per a realitzar les proves vam utilitzar materials diversos com: paper, ceres, retoladors, cordes, celo, pintura acrílica, pinzells, tisores, etc. Si el fet d'haver treballat amb tants materials ens va motivar i gaudir, els xiquets i xiquetes d’edats inferiors, encara ho farien més.


Aquesta activitat em va semblar molt adequada per a realitzar-la en qualsevol curs, ja que les gimcanes són un mètode molt adaptable a cada edat i sempre fan aprendre d’una manera diferent i més divertida. A més, aquesta metodologia, al ser més dinàmica, anima a estar actiu i facilita l'adquisició de coneixements. En aquesta activitat concretament van recordar coses sobre la poesia que segurament molta gent no recordava o tal vegada no sabia. Així docs, pense que és una metodologia molt adequada per a tractar qualsevol gènere textual.


Les gimcanes, com aquesta, es poden aplicar a qualsevol assignatura i a qualsevol tema, ja que es poden fer un fum de proves i utilitzar infinits materials, que es poden ajustar al nivell de cada curs o inclús a un grup reduït de persones. Pel que fa als materials més concretament, sempre és positiu que experimenten amb diferents tipus d’aquest, sobretot per a què es desenvolupen en diferents situacions que aquests requerixen com: retallar, pintar amb cera, amb retolador o amb pintures acríliques, escriure amb bona lletra, etc.


Personalment, m’agraden molt les gimcanes. Em semblen una forma molt adequada i divertida per a aprendre noves coses i sobretot, permeten gaudir aprenent, cosa que dins de quatre parets i una finestra, a vegades es fa molt difícil... sobretot gaudir.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada