"Podrá nublarse el sol eternamente;
Podrá romperse el eje de la tierra
Como un débil cristal.
¡todo sucederá! Podrá la muerte
Cubrirme con su fúnebre crespón;
Pero jamás en mí podrá apagarse
La
llama de tu amor."
- Oda: És un poema normalment extensió on s'expressar un sentiment profund. Com per exemple Oda a l'alegria de Pablo Neruda.
- Elegia: En aquest tipus de poemes l'autor transmet un sentiment de dolor. Un exemple seria Elegía primera de Miguel Hernández.
- Ègloga: És un poema el tema del qual és l'amorós i els qui els manifesten i expressen són pastors idealitzats. Com per exemple Ègloga III- Tirreno Alcino de Garcilaso de la Vega.
- Sàtira: En aquest subgènere líric es critiquen vicis tant individuals com a col·lectius. Com per exemple el poema de Quevedo A un home de gran nariz.
- Sàtira: En aquest subgènere líric es critiquen vicis tant individuals com a col·lectius. Com per exemple el poema de Quevedo A un home de gran nariz.
- Cançó: És un poema amorós o religiós compost, generalment breu. Per exemple Canción del esposo soldado de Miguel Hernández.
Aquest gènere i els seus diferents subgèneres es poden treballar en educació infantil i primària, desenvolupant així l'expressió d'emocions i l'empatia. També potenciaríem la creativitat i la imaginació dels nostres alumnes independentment de l'edat, sempre realitzant activitats concordes al seu nivell en la competència lectora.
Per a aprendre sobre aquest gènere realitzarem diverses activitats en les quals els alumnes treballaren tant en grup, per a desenvolupar de forma col·laborativa, i individual potenciant la seua creativitat .
-Primer cicle:
1. La mestra llegirà un poema senzill i breu per a tenir un primer contacte amb aquest gènere. Després cada alumne haurà de realitzar un dibuix senzill expressant l'emoció que els ha transmès el poema.
2. Els alumnes per grups triaran un lliure de poesies, triats per la mestra concorde a la seua edat i nivell, el qual deurà llegir cada membre del grup. Després tota la classe realitzarà una tertúlia guiats per la mestra.
-Segon cicle:
1. La mestra repartirà un poema diferent a cada alumne, i est després de llegir-ho deurà posar-los un títol que segons el seu criteri s'adapte millor.
2. Per grups cercaran un poema, en llibres i webs que mestra recomanarà, després explicaran a la classe perquè han triat aqueix poema i les emocions que els han transmès.
Aquest gènere i els seus diferents subgèneres es poden treballar en educació infantil i primària, desenvolupant així l'expressió d'emocions i l'empatia. També potenciaríem la creativitat i la imaginació dels nostres alumnes independentment de l'edat, sempre realitzant activitats concordes al seu nivell en la competència lectora.
Per a aprendre sobre aquest gènere realitzarem diverses activitats en les quals els alumnes treballaren tant en grup, per a desenvolupar de forma col·laborativa, i individual potenciant la seua creativitat .
1. La mestra llegirà un poema senzill i breu per a tenir un primer contacte amb aquest gènere. Després cada alumne haurà de realitzar un dibuix senzill expressant l'emoció que els ha transmès el poema.
2. Els alumnes per grups triaran un lliure de poesies, triats per la mestra concorde a la seua edat i nivell, el qual deurà llegir cada membre del grup. Després tota la classe realitzarà una tertúlia guiats per la mestra.
-Segon cicle:
1. La mestra repartirà un poema diferent a cada alumne, i est després de llegir-ho deurà posar-los un títol que segons el seu criteri s'adapte millor.
2. Per grups cercaran un poema, en llibres i webs que mestra recomanarà, després explicaran a la classe perquè han triat aqueix poema i les emocions que els han transmès.
-Tercer cicle:
1. Per grups realitzaran poemes sobre un tema i en funció de les característiques d'un subgènere explicat en classe. El tema i el gènere seran repartits per de manera aleatòria.
1. Per grups realitzaran poemes sobre un tema i en funció de les característiques d'un subgènere explicat en classe. El tema i el gènere seran repartits per de manera aleatòria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada