dijous, 24 de març del 2016

Animació lectora

L’animació Lectora és un acte conscient per a produir i crear un llaç afectiu o intel·lectual dels xiquets i xiquetes cap a un llibre, de forma creativa, lúdica i plaent, és a dir, és un mode d’animar als menuts a llegir, a endintrar-se en un món paral·lel ple d’aventures en la que ell es puga convertir en el protagonista. Qualsevol activitat que puga produir aquesta acció en els joves, serà adequada per a aquesta tasca.

Per a poder realitzar una animació lectora s’ha de tenir en compte i es recomanen alguns passos com:
- S’ha d’emprar un llibre complet, no un fragment.
- Es deu presentar el llibre (títol, autor, il·lustrador, editorial...) sempre adaptada a l’edat de cada xiquet/a.
- Després de la lectura del llibre, s’ha de fer una posada en comú on els alumnes expressen què els ha transmés el llibre, de manera espontània.
- No és recomanable fer una animació d’un mateix llibre més d’una vegada.
- Es deuen fer durant tot el curs, 
per a què els alumnes puguen veure que és una cosa important, no un fet aïllat.
- Aquest mètode serà més efectiu si es duu a terme des dels nivells educatius més baixos, fins als nivells més alts.
- La pràctica ha de ser activa en tot moment. Els alumnes han d'escoltar, llegir, jugar, observar, participar...
- Deu ser voluntària, l’alumnat ha de voler participar. Mai deu ser un deure obligatori, ja que és un poc més distintiu que té a veure en la diversió i el joc.
- No deu ser competitiva en cap moment, no es tracta de guanyar o perdre o qualificar en una nota.
- Es pot realitzar en qualsevol lloc.
- El llibre de cada animació ha de ser apte per a tots els participants, ja que d’aquest mode podran intervindré i participar tots.

Amb totes aquestes recomanacions i passos a seguir es podrà realitzar una animació lectora adequada. Així es podrà garantir que l’alumne desenvolupen capacitats com: escoltar, comprendre, retenir, expressar-se, analitzar, creativitat, imaginació, participació, respecte, i sobretot, gaudir amb la lectura. Així com 
conéixer el món de la literatura i la infinitat de llibres i tipologies que hi pot existir.


Nuño, F. (2010). Manual de técnicas de animación a la lectura. [s.l.]: Berenice.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada