dissabte, 30 d’abril del 2016

Reflexió de l'activitat de la SAC

Durant la Setmana d’Activitats Complementàries del segon quadrimestre vam gaudir d’una gimcana poètica a l'assignatura de formació literària per a mestres.

Aquesta activitat constava de cinc proves, totes relacionades amb la poesia, que calia superar per grups. Cada volta que superaves una de les proves ens donaven un fragment d’un poema, en aquest cas era el poema de Joan Salvat-Papasseit anomenat Mestre d’amor.

La nostra primera prova va ser elaborar un poema-objecte, nosaltres van agafar diferents coses que teníem prop, com una jaqueta; uns leggins o unes ulleres de sol, per a fer a u nen llegint. El qual vam anomenar Fen lectors. La segona prova era fer un cal·ligrama, és a dir, una composició poètica en què la disposició tipogràfica intenta representar el contingut del poema. Vam decidir fer una bola del món, ja que el poema que vam inventar deia de somriure per fer al món feliç. La tercera prova consistia a dir un poema expressant alguna emoció, la nostra era ser l'alegria. La tercera prova era la més llarga de totes, havíem de triar una paraula de les que hi havia en una corda posar paraules que rimaven amb ella i després fer un poema amb elles, a més cada una de l'equip havia de posar dues paraules que rimaven amb una paraula diferent de la que havíem triat l'equip. L'última prova era fer dos cartells amb frases sobre l’educació que rimaven.

L’activitat estava organitzada de manera molt dinàmica, cada equip començava per una prova de manera que no amuntonar a tots en la mateixa. A més vam utilitzar molt materials diferent.


En la meua opinió aquest tipus d’activitat són molt bones per a treballar els continguts d’una manera diferent i divertida. Moltes vegades oblidem que es podem treballar els mateixos temaris fora una classe i no necessàriament seguts escoltant al mestre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada